Vergoedingen en onkosten van lokale mandatarissen
Beste directie van Brussels Expo,
Sinds januari 2006 is er in Brussel een ordonnantie van kracht over de transparantie van de bezoldigingen en voordelen van de Brusselse openbare mandatarissen.
Ik voeg hierbij de link naar die ordonnatie:
http://www.etaamb.be/nl/beschikking-van-...
In overeenstemming met deze ordonnantie vraag ik u inzage in het jaarlijkse overzicht, sinds 2006, van de vergoedingen en onkosten die worden betaald aan de publieke mandatarissen in uw organisatie.
Kunt u mij de ontvangst van deze vraag bevestigen aub?
Kunt u mij laten weten wanneer ik ongeveer een antwoord kan verwachten?
Met vriendelijke groeten,
Nina Verhaeghe, VRT Nieuws
Beste directie van Brussels Expo,
Op 25 oktober heb ik u een vraag gestuurd in verband met onkosten en vergoedingen van de publieke mandatarissen in uw organisatie, sinds 2006.
Kunt u mij bevestigen dat u die vraag hebt ontvangen?
Kunt u mij laten weten wanneer ik een antwoord zou kunnen krijgen?
Met vriendelijke groeten,
Nina Verhaeghe, VRT Nieuws
Beste,
Het spijt ons dat de mail vanuit het platform ergens is blijven hangen.
Brussels Expo is een vzw dat rechtstreeks afhangt van de Stad Brussel.
Verschillende leden van het Raad van Bestuur zijn publiek mandatarissen
van de Stad. Op de website van de stad Brussel kan men het
mandatenkadaster van de gemeentelijke mandatarissen raadplegen:
[1]http://www.brussel.be/mandatenkadaster
Met vriendelijke groeten,
PERRINE MARCHAL
CORPORATE COMMUNICATION
[2]http://expofile.be/designer/Signature/Br... [3]red line
PLACE DE BELGIQUE,1 BELGIËPLEIN - 1020 BRUSSELS
T : +32 (0)2 474 84 17 M : +32 (0)478 32 62 72
[4]Brussels-Expo.com [5]Facebook [6]Twitter [7]Instagram [8]Youtube
References
Visible links
1. http://www.brussel.be/mandatenkadaster
4. http://www.brussels-expo.com/
5. https://www.facebook.com/Brussels-Expo-1...
6. https://twitter.com/brussels_expo
7. https://www.instagram.com/brussels_expo/
8. https://www.youtube.com/channel/UCKAzisB...
Mevrouw Marchal,
Bedankt voor deze info maar mijn vraag ging niet alleen over de huidige stand van zaken maar ook over de vergoedingen en onkosten uit het verleden. Een ordonnantie bepaalt al sinds 2006 dat die informatie jaarlijks moet worden opgemaakt binnen de drie maanden na het einde van ieder kalenderjaar. (Zie http://www.etaamb.be/nl/beschikking-van-...)
Dus is mijn vraag of u mij die informatie sinds 2006 (dat jaarlijkse overzicht dat volgens de wet sowieso moet worden opgemaakt en dat dus ergens beschikbaar is) zou kunnen toesturen, via het platform Transparencia?
Ik wil ook opmerken dat wij deze informatie voor een aantal stedelijke vzw’s eerst hebben opgevraagd bij de stad Brussel zelf, maar dat die telkens verwijst naar de vzw’s zelf. Vandaar dat ik u dus rechtstreeks contacteer.
Dank alvast,
Nina Verhaeghe, VRT Nieuws